Stoer doen en plaatjes plakken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu Stoer doen en plaatjes plakken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu

Stoer doen en plaatjes plakken

Blijf op de hoogte en volg Amy

20 April 2017 | Suriname, Paramaribo

En zo zitten we deze week alweer op de helft van mijn tijd hier! Het is weer super druk geweest waardoor je soms het besef van tijd verliest. Het gevoel van hier al eeuwig zijn maar soms nog maar zo kort is weer terug, maar tegenlijkertijd voel ik me o zo thuis.

Twee weken terug zijn we naar de berg van Fred, ook wel Fredberg genoemd, geweest. Het is niet officieel de naam van de berg, maar de man die de berg 'ontdekt' heeft heet Fred. Nu vroeg ik mij af hoe je nu een berg kan ontdekken, ik bedoel hoe zie je een ding van /- 300 meter over het hoofd?!

Maar het blijkt dat Fred de eerste was die deze berg beklom en er een soort primitief slaap plekje heeft gecreëerd. Zo'n 3,5 uur hebben we door de jungle gebanjerd door de hitte. Alsof dat nog niet erg genoeg was was het laatste stuk ook nog eens super stijl! Dat wil zeggen dat wij ons met stukken touwen die tussen bomen gespannen stonden omhoog probeerde te hijsen. Onderweg manoevreerde we ons over boomstammen en werden we ook nog eens aangevallen door apen. (Lees daar maar dat er dode taken naar beneden kwamen).

Kapot en bovenal heel bezweet (iek) kwamen we boven op de berg en ik moet zeggen die tocht was het zeker waard. Het uitzicht was fenomenaal en in de verte hoorde je brulapen roepen. Na het bekijken van de zonsondergang, die hier om 7 uur is (en dan is het aarde donker) volgde het avond eten, gewoon in het donker bovenop de berg.

Na de eerste trip in Botopasi wist ik al dat slapen in een hangmat niet helemaal voor mij was weggelegd maar ik kreeg op Fredberg geen andere keuze. Bewapend met melatonine, een slaapmasker en oordoppen hebben we de strijd gestreden maar helaas verloren. De volgende middag gingen we weer terug door de jungle naar beneden, waar we nu zo'n 1,5 uur over deden. Het scheelde voornamelijk omdat we nu geen 'adempauzes' hoefde te doen hahaha.

Fredberg was prachtig, naast het adembenemende uitzicht heb ik daar ook dingen gedaan waar ik normaal liever voor pas. Zo heb ik staan vissen, heb ik als een echte Jane aan een touw over de rivier geslingerd (en keihard valen natuurlijk), ik heb een semi giftige kikker mogen vasthouden en bovenal een kaaiman mogen vasthouden! Doodeng want hij was best groot! En hij was daarvoor net ontsnapt, klein detail haha.

Het weekend daarop volgde de uitgaans3daagse, de hel voor iedere lever. Donderdag begon dit geweldig festijn met salsa dansen in tequila. Vrijdag volgde de verjaardag van Janet met beerpong en teveel potjes buzzen. Ook daarna gingen we verassend genoeg weer eens uit. De 3daagse was niet compleet zonder zaterdag ook nog eens uit te gaan. Dus na goed veel borrels verzamelde we ons voor de laatste keer met een grote groep in Tequilla. Tevens was dit het laatste stap weekend met Klaas en Nienke (mijn huisgenoten) en dat moesten we natuurlijk goed afsluiten.

Maandag en dinsdag zijn we wezen baden in luxe bij Berg en dal. Dat konden we wel gebruiken na Fredberg en de 3daagse. Lekker chillen bij het zwembad, lekker eten en we zijn ook nog wezen ziplinen door de jungle! Hier zullen jullie mij maar op mijn woord voor moeten geloven want daar zijn helaas geen foto's van. Het laatste stukje bij het ziplinen was kaarsrecht naar beneden, ik heb eventjes doodsangsten uitgestaan, maar ik heb het gedaan!

En dan natuurlijk de grote verassing waar ik het vorig verslag over had! Stiekem had ik al een hele tijd een afspraak staan. Woensdag was het dan eindelijk zover! Tijd voor plakplaatje nummer 2! Samen met Nienke, Linda en Thea heb ik een tattoo laten zetten. Een mooi aandenken aan een onwijze tijd met deze mensen.

Na ons laatste avond maar bij de Garden of Eden waar we weer van een hemelse nekmassage hebben mogen genieten (en natuurlijk super lekker eten) moet ik vandaag helaas afscheidt nemen van mijn gekke huisgenoten. Maar gelukkig blijf ik niet alleen achter, woensdag avond terwijl lekker zaten te smikkelen is mijn nieuwe huisgenoot aangekomen!

Lieve mensen bedankt voor het lezen.

Lobi

  • 20 April 2017 - 17:23

    Ingrid:

    Fawaka mi gudu?

    Gaaf verlag weer! Je snapt natuurlijk wel dat wij niet geloven dat jij serieus bij het ziplunen kaarsrecht naar beneden bent gegaan! ;)

    Tot over 2,5 maand.... duuurt langggg

    Xxxx

  • 20 April 2017 - 17:28

    Audrie :

    Lekker dat je zo geniet! Enjoy!

  • 20 April 2017 - 18:27

    Corryvan Klink:

    Wat weer een mooi verslag , als ikdat lees , leef ik met je mee , wat een avontuur , zo leuk
    geniet er van ik vind het heel leuk om te lezen liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Mijn buitenlandse minor zal zich afspelen in Paramaribo - Suriname. Van 6 februari tot en met 4 Juli zal ik daar gaan lesgeven, les volgen en een onderzoek doen.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 97578

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 04 Juli 2017

Paramaribo

Landen bezocht: