40% alweer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu 40% alweer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu

40% alweer!

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Ik heb nog nooit echt meegemaakt dat de weken zo voorbij vliegen. Maar zelfs na twee maanden blijven de weken met twee keer knipperen voorbij. Het besef dat ik aan de andere kant van de wereld zit is nu wel eindelijk binnen gekomen en stiekem mis ik thuis nu ook zo af en toe. Het is een gek idee dat mijn huisgenoten alweer bijna naar Nederland vertrekken en dat ik nog een tijdje heb te gaan.
Maar in zo'n blog gaan we het natuurlijk alleen over de leuke dingen hebben, in de hoop jullie in Nederland stiekem een beetje jaloers te maken.

Ondertussen zit mijn 3e week lessen volgen op het IOL er alweer bijna op. Ik begin eindelijk een beetje te infiltreren als klasgenoot en wordt beetje bij beetje niet meer als uitzondering op alle regels gezien. Dat er bij de eerste les vakdidactiek werd vermeld dat ik niet mee hoefde te doen aan een opdracht omdat ik 'al boven de lesstof sta' viel toch wat rauw op mijn dak. Maar mijn medestudenten beginnen ondertussen praatjes met mij te maken en dat voelt fijn.

Vorige week had ik op stage een moeilijke week, de cijfers van de opdrachten van jaar 2 moesten worden terug gegeven en die vielen vies tegen (voor zowel de leerlingen als voor mij). Het gaf een hoop commotie waardoor ik met een wisselend gevoel deze week in ging, juf Ellis wilde dat ik deze week de tweede jaar weer ging beoordelen en dag geeft toch wat stres met zich mee. Waar de studenten zich op de woensdag best oke gedragen ben ik op de donderdag de controle over de tweedejaars kwijt. Gelukkig is het bijna vakantie en gaan we na de vakantie een hopelijk frisse start maken.

Vorige weekend zijn we op vrijdag naar de houten basiliek geweest. Deze basiliek heet 'minor' en tijdens je minor in Suriname moet je daar dan natuurlijk even kijken. Bijna de hele basiliek is van hout gemaakt en werkelijk prachtig! We hebben zelfs een stuk van een mis mogen bekijken!
Zaterdag zijn we naar colakreek en daar heeft het water dus echt de kleur van cola! Ondanks een dikke regenbui op de heenweg was het de rest van de dag prachtig weer en hebben we flink kunnen genieten onder genot van verschillende alcoholische versnaperingen.

Wat ik zelf het leukst vind is dat ik steeds meer mensen leer kennen, ik begin hier echt is mijn eigen cocon van een stad te leven. Tijdens het uitgaan kom je altijd wel iemand tegen waarmee je een praatje kan maken en dat doet me goed.

Aankomend weekend gaan we naar Fredberg waar ons een flinke klim te wachten staat maar dan kunnen we wel slapen tussen de natuur, op de berg natuurlijk.

En zo zitten we alweer bijna op 50% van mijn tijd hier, maar in de week dat ik hier twee en halve maand ben heb ik jullie echt pas wat te melden maar dat zien jullie dan vanzelf ;) !! O en heb ik al verteld dat ik hier straks 3 weken vakantie heb van stage! Haha!

Fijne dag mensen en bedankt voor het lezen (:

Lobi!

  • 06 April 2017 - 22:42

    Anita Wijnker:

    Hoi Amy,

    Je bent lekker op dreef lijkt mij.
    Goed bezig daar.
    Volop genieten blijven.

    Groeten vanuit sunny Aruba.

    Tante Anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Mijn buitenlandse minor zal zich afspelen in Paramaribo - Suriname. Van 6 februari tot en met 4 Juli zal ik daar gaan lesgeven, les volgen en een onderzoek doen.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 97567

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 04 Juli 2017

Paramaribo

Landen bezocht: