Alweer op 20 procent! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu Alweer op 20 procent! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Klink - WaarBenJij.nu

Alweer op 20 procent!

Blijf op de hoogte en volg Amy

06 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Daar zitten we dan, alweer een maand in dit prachtige land. Het blijft soms moeilijk te beseffen dat we alweer op ⅕ de zitten. Voor mijn gevoel ben ik er al een hele tijd maar een maand klint aan de andere kant nog zo kort. De weken zijn vol en de weekenden vaak nog voller, maar ik geniet ieder moment. Ik ben nog altijd zo gelukkig en stiekem ook wel trots dat ik deze keuze heb gemaakt!

Deze week staat in het teken van voorbereidingen want vanaf volgende week mag ik dan eindelijk zelfstandig lesgeven. Aan de ene kant is dat geweldig (dat observeren wordt je toch wel een beetje beu) maar aan de andere kant is dat ook super spannend. Ook de lessen op het IOL beginnen bijna dat maakt het toch allemaal een stukje echter.

Ik moet zeggen dat de eerste maand meer in het teken heeft gestaan van het land ontdekken en hoe het schoolsysteem hier werkt dat dat ik heel hard ben bezig geweest voor mijn minor (sorry school!). Alle kleine momentjes die ik heb ontdekt zorgen ervoor dat ik mij hier nu echt thuis voel, ondanks dat je zo af en toe bakra naar je krijgt geroepen.

Maar dan nu even over leuke dingen praten, zoals mijn druk geplande weekenden! Donderdag hebben Nienke en ik finaal verloren bij het beerpong toernooi, met wel 1 beker raak was het niet zo gek dat we niet door waren naar de volgende ronden. Beerpong blijkt dus niet mijn talent haha! Met de partybus (ja ing ik ben eindelijk met de partybus geweest) werden we naar de club gebracht waar het feest werdt vervolgt tot in de late uurtjes.
Vrijdag zijn we wezen eten bij garden of Eden, en als je je ooit als Jasmin uit aladin wil voelen moet je daarheen. Naast onwijs lekker eten kregen wij na het eten nog eens een nekmassage! Poepchique tent! In de avonds zijn we naar het casino geweest, en ik mag met trots vermelden dat ik op mijn eerste casino wel 20 euro winst heb gemaakt. In euro's klinkt dat lang niet zo leuk als in de surinaamse dollar want dan is het namelijk 160 srd.

Zaterdag zijn we mee geweest met een optocht van het braziliaanse carnaval. Dat was een ervaring opzich! Exotische danseressen en een grote drumband en daartussen een grote groep blanke studenten, we waren een beste bezienswaardigheid zo door de straten. Klaas en ik hebben het nog weten te presteren om op de bus in de parade weten te klimmen en aardig wat gratis bier weten te bemachtigen.

Dit waren toch wel weer de hoogtepunten van mijn week. Ik hou jullie op de hoogte want volgende week is het Phagwa!

Lobi!

• 06 Maart 2017 - 19:20

Audrie :

Wat fijn om te lezen dat je geniet! Geniet nog veel meer van die overige 80%!! Veel liefs

• 06 Maart 2017 - 19:28

Anita :

Lekker bezig Amy.
    Suc6 komende week met het lesgeven en de studie.

Groeten tante Anita.

• 06 Maart 2017 - 19:43

Janny:

Hoi Amy, wat leuk om te lezen dat je het geweldig naar je zin hebt. Spannend hoor, lesgeven in een ander land. Heel veel succes daarmee, gaat je vast lukken. Heel veel plezier en genieten. Groetjes, Janny

• 06 Maart 2017 - 21:13

Mam:

Hey wijffie, Wat fijn dat je zo super niet. Ik ben echt supertrots op jou, hoe e wat je allemaal doet. Lekke genieten!! xxx mam

• 08 Maart 2017 - 08:49

Nikki:

Super Amy! Lekker veel leuke dingen doen! Zelf ook nog verkleed rondgelopen? Ik zie dat je ook weer een mooie waaier aan je verzameling hebt toegevoegd. Have fun